Valg av vindu – viktigere enn kunden tror
Vinduene er husets øyne, og bidrar til å gi særpreg til et ferdig bygg. I tillegg skal de vare i mange år, og helst være enkle å installere. – Jeg har brukt Uldal vinduer i 25 år, og opplever at kvaliteten og servicenivået deres er i særklasse, sier byggmester Øystein Bøen.
Enten du skal rehabilitere en eldre bolig eller starte et nytt byggeprosjekt, vil du stå overfor valg av vindu. Kunden har kanskje estetiske preferanser, men som fagarbeider er det du som vet hvor viktig dette valget egentlig er. Uldal er en norsk leverandør som produserer vinduer tilpasset norske værforhold. Dette har mye å si for vinduenes levetid, noe ikke alle kunder er klar over.
Allsidige vinduer i norsk kvalitet
– Jeg legger ofte føringer for valg av vinduer og andre materialer i byggeprosjekter, og da velger jeg gjerne Uldal. Jeg har vært på fabrikkbesøk der, og sett med egne øyne at fokuset på kvalitet er til stede gjennom hele produksjonslinjen, sier byggmester Øystein Bøen. Han driver entreprenørfirmaet Norbygg i Skien, og har 25 års erfaring i bransjen. Han har brukt Uldal vinduer i alt fra hus, skoler, borettslag, tilbygg og næringsbygg.
– Det har aldri vært noe problem at vi ikke finner det vinduet vi ser etter. Vi har til og med funnet vinduer til verneverdige hus i Uldals sortiment, sier Bøen.
Kvalitet og pris går hånd i hånd
Som entreprenør kommer man ikke utenom prisoverslag. Derfor er det viktig at materialene man velger er konkurransedyktige på pris uten at det går på kompromiss med kvalitet og servicenivå.
– Når jeg snakker om kvalitet, så mener jeg alt fra hvor effektiv leveransen er til hvor enkle vinduene er å montere. Når vi skal installere 400 vinduer i et borettslag, så er vi avhengige av å sette inn et gitt antall vinduer per dag. Da er det viktig at monteringsprosessen er smidig, forklarer byggmesteren.
Unikt servicenivå
Uldal kjører ut leveransene direkte til byggeplass, og de har markedets korteste leveringstid. Skulle det dukke opp servicebehov underveis i innstalleringen, så er det bare å slå på tråden til serviceavdelingen. Da tar det ikke lang tid før et team med fagfolk med høy produktkompetanse dukker opp for å løse problemet på stedet.
– Alt dette mener jeg er et solid kvalitetsstempel som gjør jobben min enklere, avslutter Bøen.